Podkręć swój metabolizm – potrawy i sposoby na zgrabną sylwetkę

metabolizm

Jedz często i regularnie

Zacznij od zweryfikowania swojej diety. Zwróć uwagę na to z czego składają się Twoje posiłki i w jakich godzinach je spożywasz. Metabolizm podkręcisz jedząc dziennie trzy zbilansowane posiłki śniadanie, obiad i kolację oraz dwie przegryzki pierwszą pomiędzy śniadaniem i obiadem, a drugą pomiędzy obiadem i kolacją. Jedz posiłki o tej samej porze co 2-3 godziny. Uwaga! Bardzo ważne abyś śniadanie jadła jak najwcześniej, zaraz po przebudzeniu się.

Nie rób głodówek 

Kiedy nie dostarczasz organizmowi wystarczającej ilości kalorii, przechodzi on na tryb oszczędzania energii. Twój organizm dostaje wtedy sygnał, że przyszły ciężkie czasy i oszczędza energię, a wtedy metabolizm zwalnia. Do takiej sytuacji dochodzi, kiedy przeprowadzasz głodówkę, albo korzystasz z bardzo niskokalorycznej diety. 

Zwróć uwagę na to co jesz

Metabolizm przyspieszysz wprowadzając do diety białko. Dzieje się tak, dlatego że organizm spala więcej kalorii trawiąc białko, niż gdy trawi tłuszcze czy węglowodany. Jedz ryby, chude mięso np. kurczaka lub indyka, chudą wołowinę, produkty sojowe, jajka, chudy twaróg, rośliny strączkowe takie jak bób, groch, fasola. Zadbaj o to, by w Twojej diecie nie zabrakło magnezu, chromu i wapnia. Te trzy pierwiastki pobudzają metabolizm. 

Przyprawiaj posiłki

Przyprawy wzbogacają smak, a także przyspieszają metabolizm. Majeranek, bazylia, czosnek pobudzają wydzielanie kwasów, które wspomagają trawienie. Za to ostre przyprawy, takie jak pieprz, chili, czy imbir, zwiększają produkcję ciepła w organizmie, a co za tym idzie przyspieszają metabolizm. 

Regularnie ćwicz

Biegaj, jeździj na rowerze, ćwicz aerobik, wykonuj jakiekolwiek inne ćwiczenia, które lubisz. Trening aerobowy bo o nim mowa powinien trwać bez przerwy około 40-50 minut. Wykonuj go trzy razy w tygodniu. Dobrze jeśli trening odbywa się w podobnym tempie. Zadbaj także mięśnie. Im jest ich więcej, tym więcej organizm spala kalorii podczas codziennych czynności.

Pij kawę i zieloną herbatę

Zarówno kawa, jak i zdrowsza od niej zielona herbata, przyspieszają metabolizm. Szczególnie warto po nie sięgać przed ćwiczeniami trening będzie efektywniejszy, a twój metabolizm podkręcony.

Pij dużo wody

Każdego dnia powinnaś wypijać około 8 szklanek wody dziennie. Jest ona niezbędna do przetwarzania kalorii. Jeżeli pijesz za mało wody, twój metabolizm zwalnia. Pamiętaj również o owocach, które doskonale nawadniają organizm. Nie rezygnuj z nich dlatego, że obawiasz się, iż przytyjesz od cukru, który jest w nich zawarty. Cukier w owocach, w przeciwieństwie do cukru prostego zawartego w słodyczach, nie zwalania przemiany materii. 

Nie stresuj się

Pod wpływem długotrwałego stresu w organizmie wydziela się adrenalina i kortyzol, a wtedy trudniej schudnąć, szczególnie w okolicach brzucha. Jeżeli jesteś przepracowana i zestresowana, zadbaj o swoje emocje, zapisz się na jogę lub inne relaksujące ćwiczenia. Poza tym wysypiaj się. Mała ilość snu także spowalnia metabolizm. Kiedy jesteś niewyspana, organizm, jak w przypadku głodówki, zaczyna magazynować kalorie, zamiast je spalać. 

przeczytaj cały artykuł "Podkręć swój metabolizm – potrawy i sposoby na zgrabną sylwetkę"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki plików cookies.