Jaguar F-Type i kontrola startu - jak to działa?

Jaguar

Jaguar F-Type wyposażony jest w nową, superszybką ośmiobiegową przekładnię Quickshift. Automatyczne skrzynie nie mają fizycznego pedału sprzęgła, więc kierowcy bardzo trudno jest ruszyć z wyższych obrotów i uzyskać optymalne przyspieszenie. Właśnie wtedy przychodzi system kontroli startu Dynamic Launch.

Chcąc ruszyć w skrzyni automatycznej, kierowca ustawia pokrętło na pozycję „D” i kiedy zdejmie nogę z hamulca, auto rusza z miejsca. Wciskając pedał gazu do oporu auto uzyskuje maksymalne możliwe przyspieszenie, ale rusza z miejsca z dolnego zakresu obrotów.

Nowy Jaguar F-Type wyposażony został w system kontroli startu. Jego działanie polega na tym, że chwilowo wysprzęgla przekładnię i pozwala kierowcy wejść na optymalne dla auta obroty. Po aktywowaniu odpowiedniej procedury, kierowca wciska pedał hamulca lewą nogą, prawą dociska pedał gazu i kiedy będzie gotowy do startu po prostu zdejmuje nogę z hamulca.

Wtedy też auto wystrzeliwuje do przodu mając do dyspozycji możliwie maksymalną moc oraz moment obrotowy. Towarzyszą temu ogromne przeciążenia w kabinie, wrażenie wgniatania kierowcy i pasażera w fotel, a także coraz szerszy uśmiech pojawiający się na ich twarzach. To właśnie dzięki systemowi kontroli startu, która dosłownie przygotowuje auto do wykorzystania swojego maksymalnego potencjału, współczesne samochody z napędem na tylną oś mogą tak szybko ruszać z miejsca.

przeczytaj cały artykuł "Jaguar F-Type i kontrola startu - jak to działa?"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki plików cookies.