Najmocniejsze Volvo w historii. XC90 T8 Polestar

XC90 T8 Polestar

Pakiet Polestar wyciska z hybrydowego napędu 421 KM i 680 Nm. Wystarcza to, by potężny SUV rozpędzał się do 100 km/h w 5,5 sekundy. Potrafi też być ekologiczny. W trybie elektrycznym jest w stanie przejechać do 43 km.

Optymalizacja nie tylko poprawia osiągi silnika, ale również napęd i zawieszenie w pięciu kluczowych trybach jazdy. Poprawiając reakcję pedału na przyspieszenie, zmianę biegów, precyzję prowadzenia i oczywiście osiągi jednostki napędowej nowe XC90 T8 wyznacza nowy poziom radości z jazdy.


Główną zaletą nowego oprogramowania jest utrzymywanie biegu w zakręcie przy dużych przeciążeniach bocznych. Funkcja ta zapobiega zmianie przełożenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów, co pozytywnie wpływa na balans pojazdu i poprawne prowadzenie w czasie szybkiej jazdy.

W rozwoju i projektowaniu pakietu pomagał Thed Björk, czterokrotny mistrz Szwedzkich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (STCC) i kierowca zespołu WTCC Polestar Cyan Racing.

– Chociaż XC90 jest autem znacznie różniącym się od samochodu, którym startuję w WTCC, głównym celem przy optymalizacji było takie same poprawianie osiągów jak w aucie wyścigowym. Chodzi o to, aby czerpać radość z jazdy, z osiągów i prowadzenia. Myślę, że zdecydowanie osiągnęliśmy ten cel – powiedział Thed Björk kierowca Volvo S60 Polestar TC1 zespołu Cyan Racing.

Volvo XC90 T8 PolestarNowa generacja optymalizacji Polestar dla Volvo XC90 T8 Twin Engine sprawia, że flagowy SUV Volvo staje się jeszcze szybszy.Fot. Volvo

Optymalizacja dla Volvo XC90 T8 Twin Engine jest już dostępna w sprzedaży.

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki plików cookies.