Na piedestale – Jaguar C-Type zwycięzcą rajdu Grand Prix de Monaco Historique

Jaguar C-Type

Choć uliczny tor w księstwie Monako liczy tylko 19 zakrętów, do dzisiaj jest uznawany za jeden z najniebezpieczniejszych na świecie. Powodem są liczne wzniesienia, bliska obecność barier ochronnych, a także zmienna przyczepność asfaltu. Ten obiekt nie wybacza błędów i wymaga olbrzymiej precyzji, zarówno od kierowcy, jak i samochodu. Właśnie na tej trasie odbywa się coroczne Grand Prix de Monaco Historique.

Jaguar C-Type

Biorą w nim udział klasyczne auta sportowe i wyścigowe, które w przeszłości brały udział w wyścigu o Grand Prix Monako. W klasie C, w której startowały samochody wyprodukowane w latach 1952-1955, bezkonkurencyjny okazał się Jaguar C-Type. W latach 50. XX wieku, maszyną tą kierował nie kto inny, jak słynny Manuel Fangio. Teraz, gwiazda C-Type zaświeciła ponownie dzięki Alexowi Buncombe, który świetną jazdą zapewnił brytyjskiej marce sukces w tegorocznym Grand Prix de Monaco Historique.


Jaguar C-Type

Jaguar C-Type zasłynął w Księstwie Monaco w 1952 roku. Wówczas, samochód ten wziął udział w ulicznym Grand Prix zajmując doskonałe, 6. miejsce. Tym samym, brytyjski producent przełamał hegemonię Ferrari, które w tamtym czasie całkowicie zdominowało wyścigi, nie tylko na torze w Monako. Zwycięstwo Alexa Buncombe przypomniało złote czasy C-Type'a. Niestety, zawodnik nie miał zbyt wiele czasu na świętowanie, gdyż wraz z autem musiał udać się do Bresci, na start innej legendarnej imprezy – Mille Miglia 2014. To pokazuje, że nawet na emeryturze C-Type wciąż prowadzi bardzo aktywny "tryb życia".

przeczytaj cały artykuł "Na piedestale – Jaguar C-Type zwycięzcą rajdu Grand Prix de Monaco Historique"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki plików cookies.